Klantcase: Gijsbers Installatietechniek

Gijsbers Installatietechniek altijd paraat met de Digitale Werkbon

In Brabant is het al ruim 40 jaar bekend dat je voor verwarmings- en koelinstallaties bij Gijsbers Installatietechniek moet zijn. Om er zeker van te zijn dat monteurs met de juiste informatie én materialen op pad gaan gebruikt het bedrijf al ruim vijftien jaar ENK Software.

Gijsbers Installatietechniek

Het in de provincie Brabant gevestigde bedrijf Gijsbers Installatietechniek houdt zich dagelijks bezig met de installatie en onderhoud van verwarmings- en koelinstallaties. Dit doen zij al ruim 40 jaar voor particulieren en midden- en klein bedrijven in een straal van 25 kilometer rondom Bladel. Na overname van zijn ouders, staat zoon Joost Gijsbers inmiddels aan het roer van het bedrijf. Joost Gijsbers (Directeur, Gijsbers Installatietechniek): “Met onze jarenlange ervaring en expertise bieden wij de beste oplossingen op het gebied van duurzame en energiezuinige installaties. Van warmtepompen tot airconditioning en van cv-ketels tot ventilatiesystemen.”

Maatwerk essentieel

In 2007 is Gijsbers opzoek gegaan naar software die gekoppeld kan worden aan het boekhoudprogramma SnelStart. Hiervoor is het bedrijf uiteindelijk terechtgekomen bij ENK Software. “Wij hebben destijds met verschillende bedrijven gesprekken gehad, toen wij deze naast elkaar hadden gelegd kwam ENK Software als beste uit de test. Het maatwerk dat mogelijk is, is essentieel geweest bij de keuze voor het huidige pakket”. Inmiddels maakt het bedrijf met 20 personeelsleden gebruik van ENK Pro, welke samen met ENK-consultant Christiaan is aangepast naar een op maat gemaakt product. Voor de dertien buitendienst medewerkers is in 2018 de Digitale Werkbon aan het pakket toegevoegd.

 

Digitale Werkbon

Met de komst van Digitale Werkbon is Gijsbers af van de administratieve rompslomp van de papieren opdrachtbon.
Binnendienst medewerkers kunnen hiermee eenvoudig opdrachtbonnen digitaal voor de monteurs klaarzetten en de status van
de monteurs inzien zien (‘onderweg’,‘gestart’, ‘gereed’). Voordelen zijn er ook voor de monteurs zelf,
zo kunnen zij snel op pad met de ingebouwde navigatie, is registratie van de reis- en werktijd mogelijk en
worden uren en materialen automatisch geboekt op de opdrachtbon op de iPad.

Altijd paraat

“Wij beschikken inmiddels al een tijdje over de Digitale Werkbon en onze monteurs zijn erg tevreden over het gebruik. Het systeem is momenteel zo ingericht dat wij dagelijks precies weten wat de monteurs gebruikt hebben, dit wordt uitgelezen uit de Digitale Werkbon en vervolgens automatisch besteld.” Hiermee wordt er voor gezorgd dat de voorraad bij Gijsbers altijd op orde is en de monteurs altijd beschikken over de juiste materialen. Dit maakt het mede mogelijk om zeven dagen per week paraat te staan voor de klanten van het installatiebedrijf. “Wij vinden het een uitkomst dat er vanuit de digitale opdrachtbonnen bestellingen worden gedaan én dat inkoopfacturen hieraan gekoppeld zijn. Hierdoor kunnen wij met een paar muisklikken altijd herleiden wanneer er wat en bij wie besteld is, ook al is het vijf jaar geleden. Dat is wel zo makkelijk bij eventuele garantiegevallen.