Klantcase: IJsselstijn Elektrotechniek
IJsselstijn Elektrotechniek snel aan de slag met ENK Pro
Een vliegende start bij IJsselstijn Elektrotechniek na implementatie van het nieuwe software pakket van ENK. Waar het bedrijf een zogenaamde ‘wenfase’ had ingecalculeerd voor het personeel om wegwijs te worden met ENK Pro, bleek dit achteraf overbodig.
IJsselstijn Elektrotechniek
Al ruim 60 jaar bestaat het bedrijf IJsselstijn Elektrotechniek. Ooit begonnen als witgoedwinkel in de binnenstad van Gouda, inmiddels uitgegroeid tot volwaardig elektrotechnisch bedrijf. Het bedrijf verzorgd diensten voor (duurzame) renovatie en nieuwbouw van woningen en utiliteitsbouw in de omgeving van Gouda. Dit doen zij met een team van 12 monteurs en 3 binnendienst medewerkers.
Papierwerk
Het verwerken van onder andere formulieren, offertes, facturen en opdrachtbonnen werd tot 2022 nog op papier gedaan. Benny IJsselstijn (Directeur, IJsselstijn Elektrotechniek): “Vanaf de werkvloer kreeg ik regelmatig de opmerking dat wij over moesten gaan stappen naar een digitale werkbon. Dit werd helaas niet ondersteund door onze toenmalige software. Dit was voor ons de reden om opzoek te gaan naar een alternatief softwarepakket.”
Zoektocht nieuwe software
Bij de zoektocht naar een nieuw softwarepakket, heeft IJsselstijn een aantal voorwaarden opgesteld waar het pakket aan moet voldoen. Eenvoudig in gebruik, een digitale werkbon en een goede (betaalbare) prijs. Uiteindelijk heeft het bedrijf een selectie van drie softwarebedrijven gemaakt die hun pakket bij hen mochten presenteren. “Wij hadden van meerdere bedrijven uit de branche al vernomen dat wij bij ENK Software hiervoor aan het juiste adres zouden zijn. De presentatie van ENK was voor ons dan ook doorslaggevend en een bevestiging dat wij voor hen moesten gaan.”
Pakket ENK PRO
IJsselstijn heeft de keuze gemaakt voor het ENK Pro pakket, dit is het meest uitgebreide pakket van ENK Software. Hiermee zorgt het bedrijf dat er naast het calculeren, offreren en het versturen van facturen ook eenvoudig en gemakkelijk klantcontacten geregistreerd kunnen worden. Daarnaast kan de voorraadbeheer worden bijgehouden en servicecontracten worden geregistreerd en opgevolgd.
Implementatie
Snel na ondertekening van de offerte is er een datum voor de implementatie gepland. Vanuit ENK Software is er drie dagen een consultant bij IJsselstijn op kantoor geweest voor het daadwerkelijk installeren van het pakket. Tijdens deze dagen is er ook veel aandacht geweest voor het personeel van het installatiebedrijf om kennis te laten maken met de nieuwe software, door het geven van een training en door voldoende tijd vrij te maken om vragen te beantwoorden.
Snel gewend
“Wij hadden een ruime periode ingecalculeerd voor de overgangsfase, zodat alle collega’s rustig aan het nieuwe pakket konden wennen. Eigenlijk is dit ‘wennen’ een stuk sneller verlopen dan gedacht en was iedereen snel geland. In de eerste maanden na implementatie zijn er wel wat vragen geweest, maar hiervoor konden wij altijd terecht bij de helpdesk. Zij hebben in de eerste periode over onze schouder meegekeken en hebben vrijwel altijd direct vragen kunnen beantwoorden, zodat wij snel weer verder konden met onze werkzaamheden”.
Verademing
Inmiddels gebruikt IJsselstijn het programma ruim een jaar. “Wij vinden het systeem erg fijn werken.
Wij deden eerst alles op papier, dat nu altijd alles eenvoudig terug te vinden is ervaren wij als een verademing.
Achteraf hadden wij eerder de overstap moeten maken en kan ik ENK Software dan ook zeker bij andere bedrijven aanbevelen”.